Tubeless TNT, ekstremalna ochrona przed przebiciami!
Opony Vittoria Gravel posiadają antyprzebiciową warstwę umieszczoną na osnowie, pod bieżnikiem. Jest ona wykonana z nylonu, wytrzymałego, ale lekkiego materiału. Wersje Tubeless TNT posiadają dwie warstwy nylonu umieszczone na bokach. Chronią one boki opony przed przecięciami i przebiciami powodowanymi przez kamienie i kolce. Taka budowa TNT zapewnia dużą trwałość i wytrzymałość opony i umożliwia jazdę z dętką lub bez.
Grafen
Opony gravelowe marki Vittoria wykorzystują unikalny materiał grafenowy. Ten, znajdujący się w centralnej części bieżnika, minimalizuje opory toczenia i przebicia, przedłużając jednocześnie żywotność opony. W strefie barku wykorzystuje się 2 różne materiały grafenowe. Materiał podstawowy zapewnia stabilną podstawę dla obciążeń w zakrętach, oferując jednocześnie ochronę przed przebiciami. Materiał powierzchniowy oferuje najwyższe poczucie bezpieczeństwa w zakrętach, na suchej i mokrej nawierzchni
Jak zmierzyć zużycie opony?
Aby ocenić stan zużycia opon szosowych i dzięki temu wiedzieć kiedy należy je wymienić, trzeba zainteresować się stanem bieżnika. Oznaką zużycia opony może być:
- strzępiący się bieżnik,
- mikro-pęknięcia,
- bieżnik, który ma tendencję do spłaszczania się,
- widoczna osnowa.
W każdym z tych przypadków opona jest zużyta i należy ją wymienić.
Jak należy zdejmować oponę?
Aby zdemontować oponę, należy wypuścić powietrze z dętki, aż do momentu, kiedy przestaje z niej samo ulatywać. Następnie można zdjąć oponę z obręczy za pomocą łyżki do opon.
Jak zamontować oponę tubeless ready?
Oto film, który krok po kroku tłumaczy montaż opony Tubeless Ready bez dętki:
https://youtu.be/x80_Is3LjdU
Sprzęt konieczny do montażu Tubeless Ready:
- Wentyl tubeless;
- Taśma na obręcz tubeless;
- Płyn uszczelniający;
- Obręcz kompatybilna z tubeless ready;
- Pompka podłogowa lub kompresor.
Jak należy pompować oponę?
Uważnie pompuj oponę. Zalecane ciśnienie wskazane jest na boku opony, oraz w karcie produktu.
Ponadto, przed każdą jazdą upewnij się, że opona jest napompowana do odpowiedniego ciśnienia.
Porada profesjonalisty
Podczas pompowania opony, pomyśl o dostosowaniu ciśnienia do terenu jazdy, a przede wszystkim do pogody.
Jeśli jeździsz w deszczowe dni, pomyśl o zmniejszeniu ciśnienia w oponie, aby zwiększyć jej przyczepność.
I przeciwnie, jeżdżąc w bezdeszczową pogodę możesz nieco zwiększyć ciśnienie.
Porady dotyczące przechowywania
Miękka stopka zapewnia giętkość i łatwość składania opony, bez uszkodzenia jej. Do przechowywania wybrać miejsce nienarażone na duże skoki temperatur.
Ograniczenia
Przestrzegać zaleceń dot. rekomendowanego ciśnienia w oponie.